Shrnutí ME 2016 v pohledech Petra Urbana - články převzaty ze stránek poolbilliard.cz

24.04.2016 07:09

Články převzaty ze stránek poolbilliard.cz

 
14.1 nekonečná
První kolo jsem obdržel volný los a do dalšího kola ke mně postoupil David Alcaide, nepříjemný to soupeř. Zápas jsem začal bez respektu a rychle vedl 27:0, poté však přišla chyba a David odpověděl ještě vyšším breakem. Poté celý průběh zápasu byl vyrovnaný a více zkušeností projevil Alcaide a zvítězil 100:75. Ze zápasu jsem měl dobrý pocit a věděl jsem, že v dalším zápase by to mohlo být lepší. V dalším zápase na konci B strany jsem nastoupil hned po zápase s Alcaidem proti Danielovi Kandi. V úvodu zápasu jsem se dostal rychle do vedení a toto vedení jsem nepustil a s breaky (25, 36,15,15) jsem v šesti nábězích zvítězil 100:8 po skoro bezchybném výkonu. V ten stejný den probíhal los hráčů z B strany a tajně jsem doufal, že bych mohl hrát ještě ve stejný den. To bohužel nevyšlo a los mi přisoudil Maria He na druhý den ráno. Do zápasu jsem opět vstoupil bez respektu a rychle se dostal do vedení 51:6, poté však následovala série jistot. V této situaci jsem měl již 2 fauly a následným strkem jsem na stole otevřel jednu kouli a Mario to hned potrestal breakem 24 a 59. V zápase jsem potom dostal ještě šanci za stavu 61:113, ale bohužel jsem ji nevyužil. Ze svých výkonů mám zatím dobrý pocit a doufám, že to tak bude i v další disciplíně 10Ball.
 
8-ball
První zápas jsem odehrál s velezkušeným Francouzem Stephenem Cohenem. Začátek zápasu byl z mé strany lehce nervózní a celkem rychle jsem prohrával 6:2. Vzal jsem si time-out a řekl si, že nemám co ztratit a stoly v 8 ball dohrávat lehce umím. Svižně jsem zápas otočil na 7:6 a soupeři nepadá break. Středně těžký stůl se snažím vyřešit, ale končím na třetí kouli a soupeř stůl dohrává. Za stavu 7:7 mi padá rozstřel a stůl je na dohrání. Bohužel mi hrubě nevychází přívod na poslední kouli a následné dva stopbally. O mantinel těsně kouli netrefuju a soupeř lehce dohrává. V zápase jsem prohrál 7:8, ale předvedl jsem odvážný výkon. Do B strany ke mně padá mladý ruský hráč Marsel Safiullin, který v A straně těsně prohrává s Ralfem Saquetem 7:8. V zápase jsem začal dobře a ujmul se vedení 2-0. Následně na 3:0 mi „šokla“ bílá při jednoduché kouli. Následně soupeř za stavu 1:2 při přívodu na osmičku potápí bílou a lehce praští tágem o stůl. Bylo to pro něj již druhé napomenutí a tím pádem jsem obdržel bod a navíc jsem měl „ball in hand“ na tři koule. Poté se soupeř začal chytat a stahuje na 3:4. Poté si bere time-out, soupeřovi nepadá rozstřel a já dohrávám stůl a přidávám další čistou hru. V zápase následně vítězím 8:3. V dalším zápase mě čekal náš slovenský soused Balazs Koeles. Od stavu 1:1 soupeř chytl nesmrtelnost a dohrává vše co je na stole. Nepřihrává si, ale vše trefuje a trestá. V zápase bohužel prohrávám 1:8 a tím pro mě 8 ball končí. Podával jsem slušné výkony a málem získal skalp v podobě Stephena Cohena, ale na málem se bohužel nehraje.
 
10-ball
První zápas jsem odehrál s Ruiem Francem z Portugalska. V zápase jsem šel opět do vedení, jako skoro v každém zápase zde. Na 5:2 jsem minul středně těžkou sedmičku a zápas se začal vyrovnávat. V závěru zaúřadovalo i trochu smůly a prohrál jsem 5:8.
V B straně mě čekal Lucemburčan Grasser, se kterým se utkal již dříve Honza Meisner v 14+1 nekonečné. Soupeř netrestal mé chyby, které byly všehovšudy do stavu 7:0 pro mě zhruba 3. V zápase jsem zvítězil s přehledem 8:1 bez většího odporu soupeře. Na konci B strany mě čekal 16ti letý Bosňan Sanjin Pehlivanovic, juniorský mistr Evropy z posledních dvou let. Zápas byl vyrovnaný, ale povedlo se mi odskočit na 7:4 a zde nastal problém s mojí hlavou. Jednoduše jsem nebyl schopen dohrát pár koulí. Nervózní jsem nebyl a ani teď nevím co se mnou bylo. S velikým štěstím jsem dohrál rozhodující hru za stavu 7:7 s řadou divokých a náhodných přívodů. Sanjin mě překvapil svým chováním v průběhu celého zápasu. S prominutím se choval jako malej spratek. Zakončil to tím, že mi málem ani nepodal ruku (leklou rybu). No nic historie se ptát nebude. Los za čarou mi přisoudil Juergena Jenisy (vizáží vypadajícího Jako Judd Trump). Z tohoto hráče jsem měl veliký respekt, viděl jsem ho hrát výborně zápasy v 14+1 nekonečné. Na začátku zápasu jsme se oba vystřídali na stole a po využitých chybách jsem vedl 5:2, zápas se začal vyrovnávat, ale povedlo se mi utéct na 7:5. V této situaci opět v mé hře zaúřadovalo něco a nebyl jsem schopen dokončit zápas. Po vyrovnané koncovce za stavu 7:7 pod tlakem časového rozhodčího jsem v posledních 5 vteřinách času zahrál rychlou basu, které se vůbec nepovedla a Jurgen bez problému dohrává stůl a vítězí 8:7. Mohl to být cenný skalp, ale tento zápas mi dokázal, že s každým na světě se dá hrát vyrovnaný zápas.
 
9-ball
V devítce mi na první kolo los přidělil nepříjemného soupeře Joshuu Fillera z Německa. Zápas byl vyrovnaný do stavu 2:2 a poté, jako se tu stávalo hodně hráčům, přestal fungovat rozstřel. Posunutí devítky na bod jedničky byl pro spoustu hráčů veliký problém, koule nepadaly, horší kontrola bílé koule, nebo „illegal break“ (v krátkosti nenajedou 3 koule za rozstřelovou čáru). V zápase prohrávám 4:9 po nekompromisním výkonu soupeře (pozdějšího finalisty). V B straně pro mě byl los opět nemilosrdný a přiřadil mi Matse Sjetneho z Norska, který například Joshuu porazil v 8 ball 8:1!! V zápase bohužel po asi dvou chybkách a klasickém trápení na rozstřelu prohrávám 3:9 a tím pro mě 9 ball i celé ME končí. Celkové bych své vystoupení na letošním ME v Sankt Johannu zhodnotil jako celkem slušné. Pár zápasů mi uteklo o kousek a v některých disciplínách jsem se mohl dostat dál. Oproti jiným mistrovstvím Evropy, které jsem absolvoval, jsem spokojený. Výkony jsem podával v celku vyrovnané a konečně se mi od začátku zápasů neklepaly ruce nervozitou. Zjistil jsem, že se dá hrát opravdu s každým a toto ME mi dodalo spoustu nových a cenných zkušeností.
 
Články převzaty ze stránek poolbilliard.cz